22 február 2017

Alfa Romeo Stelvio

Az olasz márka több mint száz éves fennállásának első szabadidőjárműve

Megszületett az első Alfa Romeo SUV, és lenyűgöző vezetési élményt, kiemelkedő teljesítményt és sportos stílust kínál. A hamisítatlan "Alfa szellemiség" ezen meghatározó értékei a márka több mint egy évszázados fennállása során most először találkoznak sportos szabadidőjárműben. A modellt úgy hívják, Alfa Romeo Stelvio, és készen áll, hogy újraírja a prémium középkategóriás SUV-ok szabálykönyvét.
A márka a mai napon két új változattal - Stelvio First Edition és Stelvio Super - kápráztatja el a közönséget, kiegészítve a tavaly novemberben, Los Angelesben bemutatott Quadrifoglio kivitelt, illetve az EMEA térségben néhány héttel ezelőtt leleplezett, exkluzív "First Edition" verzió által megkezdett sort.

Izgalmas vezethetőség

Már az elnevezés is arra utal, hogy a modell lelkesítő vezetési élményt kínál, miközben kiemelkedően komfortos és sokoldalú, ahogy azt a kategória képviselőitől elvárjuk. A Stelvio a legmagasabban fekvő hegyi hágó Olaszországban; a rajta áthaladó 38-as út - a maga húsz kilométert meghaladó hosszára jutó több mint 75 hajtűkanyarjával - ikonikusnak számít. Ha rendeltetésszerűen kívánunk autózni rajta, akár egyedül, akár családunk, barátaink társaságában, csupán egyetlen olyan szabadidőjármű létezik, amely a vezetési élmény, az olasz dizájn és a sokoldalúság egyedülálló kombinációja révén ezt lehetővé teszi: ez pedig az Alfa Romeo Stelvio.
Az Alfa Romeo legjobb hagyományai szerint az új SUV valódi sportautóhoz méltó, makulátlan vezethetőséget kínál, hála a kiegyensúlyozott súlyelosztásnak, a kategória legközvetlenebb kormányáttételének, valamint az exkluzív AlfalinkTM technológiát alkalmazó, ultramodern futóműnek.
És akkor még nem említettük az ultrakönnyű, high-tech anyagok bőkezű alkalmazását: a kardántengely szénszálból készült, míg a motorok, a felfüggesztés elemei, a motorházfedél, a kerékdobok, az ajtók és a csomagtérfedél alumínium. Ráadásul a tökéletes úttartás érdekében a Stelvio megkapta az Alfa Romeo Q4 összkerékhajtási rendszert, és opcióként mechanikus önzáró hátsó differenciálművel is felszerelhető. A Stelvio azonban nem csak teljesítményről és vezethetőségről szól: különösen tágas belső tere élvezetes, komfortos utazást biztosít mindenki számára, akármerre vezet is az út.

100%-ban Alfa Romeo sportos formaterv

A Stelvio arányai erőt és dinamizmust fejeznek ki, kompakt méretekbe sűrítve, amiről a 468 centiméteres hosszúság, 167 centiméteres magasság és a 216 cm szélesség is tanúskodik. A külső dizájn a hagyományok, a formatervezés és a teljesítmény tökéletes kombinációjából kelt életre, vonzereje szerves részét képezi a márka több mint száz éves történelmének. Ahogy a múltban, ezt most is csak az valósíthatja meg, aki tökéletesen uralja az Alfa Romeo dizájnjának három különleges alkotóelemét: az arányokat, az egyszerűséget és a makulátlan felületkidolgozás művészetét.
Ugyanezek az értékek hívták életre a Giuliát, az Alfa Romeo mértékadó újdonságát, a márka jövőjének előfutárát, hogy most teljes körűen átdolgozva idomuljanak a szabadidőjármű alapvetően más méreteihez és arányaihoz. A szépséges vonalakat nem kevesebb mint 13 különböző karosszériaszínben és 9-féle keréktárcsával társíthatjuk, amelyek egytől egyig kiemelik az autó kecses sziluettjét.
Ugyanez az elegáns, sportos hatás érvényesül az utastérben. A belső környezet egyszerű, stílusos és egyedi szabású, kézzel varrott öltönyként illik a felhasználóhoz. Ezt az érzést erősíti a prémium megmunkálás és a nemes anyagok használata: valódi bőr, fa és első osztályú szövetek teremtenek a szemnek és a tapintásnak egyaránt kellemes felületeket; elrendezésük a művészi alkotások erejével bír. Mindennek a középpontjában a vezető áll: ezt a koncepciót erősíti az arányos kialakítású padlóalagút, a finoman hullámzó műszerfalon át a kis átmérőjű, közvetlen áttételezésű bőrkormányig, amely képes alkalmazkodni a különböző vezetési stílusokhoz.

Szintén rendelkezésre áll a TFT színes információs monitor (3,5" vagy 7" kijelzővel), amelyen keresztül minden lényeges információ megjeleníthető, míg a kezelőfelület két forgótárcsából áll, amelyeken keresztül ösztönösen kezelhető az Alfa DNS programválasztó és az Alfa Connect rendszer. Kiviteltől függően az Alfa Connect 6,5" vagy 8,8" nagyfelbontású monitort kap, beépített 2D illetve 3D navigációs funkcióval: a Magnetti Marellivel közösen kifejlesztett rendszer a navigáció új szintjét testesíti meg.

Innovatív fejlesztés a felülmúlhatatlan biztonságért

Az Alfa Romeo Stelvio számos kifinomult biztonsági rendszert kínál, felszereltségtől függően alapkivitelben vagy feláras opcióként. Alapfontosságú a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervóval kombinálva késlekedés nélküli fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot biztosító integrált fékrendszer (IBS), egy innovatív elektromechanikus rendszer. Említést érdemel még a ráfutásra figyelmeztető rendszer és az autonóm vészfékrendszer, amelyek hangjelzéssel figyelmeztetnek az ütközésre, majd működésbe hozzák a fékrendszert; vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű kezdi elhagyni a forgalmi sávot. Szintén megtalálható a kínálatban a holttérfigyelő rendszer (BSM) hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel kiegészülve, amely folyamatosan ellenőrzi a jármű mindkét oldalán a holtteret, és veszélyhelyzetben riasztja a vezetőt. Végül, de nem utolsó sorban az adaptív sebességtartó automata önműködően alkalmazkodik a forgalom ritmusához.

Kiemelkedő teljesítmény

A jellegzetes stílus és a kiemelkedő vezethetőség mellett az Alfa Romeo Stelvio két nagyteljesítményű motort is kínál (280 LE 2.0 literes benzines turbómotor, illetve 210 lóerős, 2.2 literes dízelmotor), amelyek kifejezésre juttatják a szabadidőjármű sportos személyiségét, ami még a legtapasztaltabb pilótának is képes kiemelkedő élvezetet kínálni, különösen vegyes talajon. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval és a Q4 összkerékhajtással együtt ezek az alumínium szerkezetű motorok már egy új hajtáslánc-generáció tagjai; a négyhengeres erőforrások szénszálas kardántengelyen keresztül hajtják a kerekeket.
A Stelvio újszerű, megbízható motorjai a vállalatcsoport technológiai csúcspontját képviselik. A motorokat Olaszországban, Termoli (benzines) és Pratola Serra (dízel) üzemeiben gyártják, kifejezetten és kizárólag Alfa Romeo erőforrások számára elkülönített területeken, olyan ultramodern folyamatokat és módszereket használva, amelyek kategóriájuk élvonalába emelik őket a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás terén. Elég annyit megemlíteni, hogy a Stelvio 280 lóerős 2.0 literes turbómotorja a kategória legkiválóbb gyorsulási értékét kínálja, mindössze 5,7 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a modellt.
A választékot két új motor egészíti ki: a 200 lóerős 2.0 turbómotor, illetve a 180 lóerős 2,2 literes dízel; mindkettő nyolcfokozatú automata váltóval és Q4 összkerékhajtással. A 180 lóerős 2.2 dízelmotor hátsókerék-hajtással is rendelhető lesz.

Fedélzeti komfort és kényeztetés a vezető és az utasok számára
Az Alfa Romeo Stelvio a megszokott olasz vendégszeretetet honosítja meg a középkategóriás prémium szabadidőjárművek világában. Belső tere exkluzív, ízléses és elegáns. Helykínálata bőséges, így az utasok osztozhatnak a felejthetetlen és kényelmes utazás élményében. Ez azonban még nem minden. A modell tökéletesen irányítható és uralható, köszönhetően egyrészt az új Alfa DNS programválasztónak, másrészt a magas üléspozíciónak, ami a legkevésbé sem csorbítja a hamisítatlan Alfa Romeo sportautóktól elvárt vezetési élményt.
Ugyancsak garantált a legmagasabb szintű komfort, köszönhetően a kétzónás klímaberendezésnek, a kifinomult Alfa Connect infotainment rendszernek, és a kiváló audiorendszernek, amely kiviteltől függően 8, 11 vagy (a Harman Kardon rendszer esetén) 14 hangszórót kínál. Végül, de nem utolsósorban az 525 literes csomagtartó a kategória élvonalába tartozik, míg a motoros mozgatású csomagtérfedél nyitási magassága nyolc szinten állítható be, közvetlenül az Alfa forgótárcsáról. A Stelvio szabadidőjármű minden szempontból a kiváló olasz vendéglátást, kényelmet és ízlést testesíti meg.
Hiánytalan modellkínálat elégít ki minden igényt, a magánvásárlóktól a flottás ügyfelekig
A választék piactól függően két verzióból (Stelvio First Edition és Super) áll. A bevezetés pillanatában 9 karosszériaszín és 6 könnyűfém keréktárcsa (17-20 colos kivitelben) áll az ügyfelek rendelkezésére. A Stelvio First Edition kivitel gazdagon felszerelt: többek között 20 colos könnyűfém keréktárcsát, 8,8 colos Alfa Connect kijelzőt, Alfa forgótárcsát, 11 hangszórós audiorendszert, fekete bőr üléskárpitot (elektromosan állítható ülésekkel), integrált fékrendszert (IBS), sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDW), valamint autonóm vészfékrendszerrel (AEB) és gyalogosfelismeréssel kiegészített ráfutásra figyelmeztető rendszert (FCW) tartalmaz. A verzió felszereltségét parkolóradarok, tempomat, motoros mozgatású csomagtérfedél, valamint szürkület- és esőérzékelő teszi teljessé.
A Super kivitel felszereltségei közé tartoznak többek között a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, műbőr/szövet ülések, acél küszöbbetétek, tolatóradar, bixenon fényszórók, 6,5 colos Alfa Connect rendszer, tempomat valamint az automata kétzónás légkondicionáló. A Stelvio Super opcióként felszerelhető Luxuscsomaggal (fűthető bőrülések motoros állítással, valamint valódi fabetétek), illetve Sportcsomaggal, amely fűthető bőr kormánykereket, motoros állítású, fűthető sportüléseket, továbbá alumínium betéteket és acél pedálsort tartalmaz.
A modell különös figyelmet fordít a flotta és vállalati vásárlókra: részükre külön modellverziót, a Stelvio Business kiadást dolgozott ki. A kizárólag dízelmotorral megrendelhető modell 6,5 colos Alfa Connect 2D navigációt, 35 wattos bixenon kanyarkövető fényszórót és motorosan behajtható külső tükröket kínál. Más szóval olyan autót, amely hiánytalanul elégíti ki azon ügyfelek minden elvárását, akik magán- és üzleti célra egyaránt használják az Alfa Romeo Stelviót.

A Cassino-i üzem az új generációs Alfa Romeo modellek szülőhelye


A Stelvio modell az FCA legendás Cassino-i üzemében (Frosinone) készül, a Csoport egyik legmodernebb helyszínén, ahol egy gyártósort kifejezetten és kizárólag az új Alfa Romeo modellek (például a márka új korszakát 2015-ben bevezető, forradalmi stílusú, sportos teljesítményű, látványos Giulia) készülnek. Ma ugyanezek a jellemzők köszönnek vissza egy másik kategóriában: az eredeti Stelvio szabadidőjármű személyében.

 

 

utolsó videók

összetett keresés

Keresés...

Feladó
Címzett
Keresés

Kapcsolódó képek