22.02.2017

Izgalmas vezethetõség


• Tökéletes tömegeloszlás, könnyű anyagok használata, alumínium erőforrások.

• Exkluzív AlfalinkTM felfüggesztés, és a kategória legközvetlenebb kormányáttétele.

• Alfa Romeo Q4 összkerékhajtás a tökéletes úttartásért.

• Mechanikus önzáró hátsó differenciálmű a maximális erőátvitelért.

Az Alfa Romeo autóit mindig is az útviszonyoktól és időjárási körülményektől függetlenül dinamikus, kedvező vezethetőséghez szükséges könnyedség és hatékonyság jellemezte. Ez alól az új Stelvio sem kivétel: a szabadidőjármű hamisítatlan sportautókra jellemző vezethetőséget kínál, kiegyensúlyozott súlyelosztással, közvetlen kormányáttétellel és ultramodern felfüggesztéssel. Emellett a tervezők bőségesen alkalmaztak igen könnyű, ultramodern anyagokat, így szénszálat a hajtótengelynél, vagy alumíniumot az új generációs motoroknál.
Ráadásul a kifinomult Q4 összkerékhajtásnak köszönhetően a Stelvio ügyfelei kiváló úttartásnak örvendhetnek még rossz tapadási viszonyok mellett is. A modell mechanikus önzáró hátsó differenciálművel is rendelhető.


Tökéletes tömegelosztás
A Stelvio tervezése során az egyik legfontosabb célkitűzés a maximális vezetési élmény megvalósítása volt. Ebben kulcsszerepet játszott a tökéletesre hangolt súlyelosztás (az Alfa Romeo hagyományos erőssége), amihez a felhasznált anyagok gondos megválogatására, valamint a tömeg átgondolt elrendezésére volt szükség: optimalizálták az autó fődarabjainak elhelyezését, míg a legnehezebb komponenseket a középpontban helyezték el.


Könnyű anyagok használata, alumínium erőforrások

Optimális tömeg/teljesítmény arányt eredményezett az ultrakönnyű, high-tech anyagok bőkezű alkalmazása: a kardántengely szénszálas műanyagból készült, míg a motorok, a felfüggesztés elemei, a motorházfedél, a kerékdobok, az ajtók és a csomagtérfedél alumíniumból. Az így elért tömegcsökkentés ellenére nem csorbult a jármű kiváló szerkezeti szilárdsága, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartós minőséget, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.

Felfüggesztés exkluzív AlfaLinkTM technológiával
Elöl újonnan kifejlesztett, kettős lengőkaros felfüggesztést alkalmaztunk, virtuális kormányzási tengellyel, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányozhatóságot biztosít. A kizárólag az Alfa Romeo által alkalmazott megoldás a sebességtől és menetkörülményektől függetlenül, folyamatosan optimális érintkezést biztosít az útfelület és az abroncs között, ezáltal igen nagyfokú oldalirányú gyorsulást tesz lehetővé. A hátsó felfüggesztésnél a kategória élvonalába sorolható vezethetőséget biztosító, Alfa Romeo által szabadalmaztatott négy és fél lengőkaros szerkezet mellett döntöttünk.

A kategória legközvetlenebb kormányáttétele
Az Alfa Romeo Stelvio a sebességtől és a körülményektől függetlenül, minden helyzetben természetes, ösztönös vezethetőséget biztosít, ami nem kis részben a kategória legközvetlenebb kormányáttételének (12.0) is köszönhető.

Alfa Romeo Q4 összkerékhajtás
Hegyi szerpentinek, göröngyös, burkolatlan ösvény, behavazott egyenes vagy eső áztatta kanyar: az új Alfa Romeo a legextrémebb helyzetekben is helyt áll. Köszönhető ez nagymértékben a Q4 hajtási rendszernek, amely az összkerékhajtás összes eredendő előnyét a hátsókerékhajtású autók által kínált vezetési élménnyel társítja.
A Q4 rendszer felépítését tekintve aktív osztóműből, valamint az Alfa Romeo egyedi műszaki adottságaihoz (pl. nagy nyomatékszintek gyors kezelése) igazodó első differenciálművet tartalmaz, kompakt, kis tömegű felépítéssel. A Q4 rendszer egy sor paraméter folyamatos ellenőrzésével optimalizálja a nyomatékmegosztást a két tengely között az autó pillanatnyi viselkedésétől, illetve az egyes kerekeknél rendelkezésre álló tapadástól függően. Normál körülmények között a Stelvio Q4 hátsókerék-hajtású autóként viselkedik, a hajtóerő 100 százaléka a hátsó tengelyre jut. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 50 százalékát képes az első tengelyre átcsoportosítani. Ez a tapadás és az ívmeneti iránytartás terén egyaránt kategóriaelső kezelhetőséget eredményez.

Mechanikus önzáró hátsó differenciálmű
Az opciós mechanikus önzáró hátsó differenciálmű több nyomatékot juttat a jobb tapadású kerékre, ezzel minden helyzetben optimális erőátvitelt szavatol.

 


utolsó videók

összetett keresés

Keresés...

Feladó
Címzett
Keresés

Legfrissebb hírek