22.02.2017

Innovatív fejlesztés a felülmúlhatatlan biztonságért


• Integrált fékrendszer támogatja a pontos, gyors fékezést.

• Ráfutásra figyelmeztető rendszer (FCW) és autonóm vészfékrendszer gyalogosfelismeréssel (AEB).
• LDW: sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.
• Holttérfigyelő rendszer (BSM) hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel.
• Adaptív sebességtartó automata (ACC).

Az Alfa Romeo legszebb műszaki hagyományaival összhangban az elektronikai vezetőtámogató rendszerek soha nem uralhatják, csupán segíthetik a vezetés élményét, amely önmagában magával ragadó, köszönhetően a tökéletesre hangolt futóműnek. Az új Alfa Romeo Stelvio híven követi ezt a filozófiát: szerkezetileg egyedi és izgalmas, ugyanakkor számos kifinomult biztonsági rendszert is kínál, felszereltségtől függően alapkivitelben vagy feláras opcióként.

Integrált fékrendszer (IBS)
Az új Alfa Romeo SUV a világon elsőként alkalmazza azt az innovatív elektromechanikus fékrendszert, amely a stabilitásvezérlést a hagyományos szervofék teljesítményével kombinálja. Az elektronikus és mechanikus funkciók felső kategóriás ötvözése révén a rendszer nem csupán a tömeget csökkenti, kiváló fékérzetet garantál, és kiküszöböli a pedál rezgéseit, de azonnali fékreakciót is szavatol, ami érezhetően lerövidíti a féktávolságot.

 

Ráfutásra figyelmeztető rendszer és autonóm vészfékrendszer gyalogosfelismeréssel
A ráfutásra figyelmeztető rendszer (FCW) radaros érzékelő és az első szélvédőbe beépített kamera segítségével észleli, ha akadály vagy jármű kerül a jármű tervezett nyomvonalára, és figyelmezteti a vezetőt a várható ütközésre. Amennyiben a vezető nem reagál, az autonóm vészfékrendszer (AEB) önállóan fékezve segít elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak következményeit. Ezen túlmenően a radar és a kamera jeleit megfelelően értelmező gyalogosfelismerő funkció révén az AEB rendszer akár 65 km/óra sebességig képes megállítani az autót.

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW)
A rendszer a szélvédőn elhelyezett optikai érzékelővel figyeli az útfelületi felfestéseket, és amennyiben a vezető akaratlanul, vagy az irányjelző használata nélkül átlép a vonalon, hang- és fényjelzéssel riasztja a sofőrt.

Holttérfigyelő rendszer (BSM)
A holttérfigyelő rendszer (BSM) a hátsó kerékdobokban elhelyezett egy-egy radar segítségével folyamatosan ellenőrzi a jármű mindkét oldalán a holtteret. Potenciális veszélyhelyzetben a külső tükrökben megjelenő fényjelzéssel riasztja a vezetőt az adott oldalon lévő akadályra.

Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet
A rendszer tolatás közben felügyeli a jármű mögötti területet, és 35 km/órát nem meghaladó sebességig figyelmeztet az oldalról, merőlegesen közeledő járművekre.


Adaptív sebességtartó automata
Az adaptív sebességtartó automata (ACC) folyamatosan ellenőrzi a követési távolságot az előttünk haladó jármű mögött, és ha az a biztonságos határérték alá esik, csökkenti a sebességet. Amint újra szabad az út, az adaptív tempomat visszagyorsít az előzetesen beállított utazósebességre.

 


utolsó videók

összetett keresés

Keresés...

Feladó
Címzett
Keresés

Legfrissebb hírek