22.02.2017

Kiemelkedõ teljesítmény


• Ultramodern motorok, 2,0 literes benzines turbómotor, 2,2 literes turbódízel.
• Kifejezetten finom kapcsolásokra hangolt, nyolcfokozatú automata sebességváltó.
• Műszaki adatlap.

A dizájn, a műszaki tartalom és a technológia mind meghatározó komponensei az új Stelvio szabadidőjárműnek, ám a márka valódi hagyományaihoz híven motorjai: a 280 lóerős 2,0 literes benzines turbómotor és a 2,2 literes, 210 lóerős turbódízel teszik összetéveszthetetlen Alfa Romeóvá. A motorokhoz nyolcfokozatú automataváltó és Q4 összkerékhajtás társul.
Az erőforrások annak az új generációs, teljesen alumínium-építésű, négyhengeres motorcsaládnak a tagjai, amelyek az FCA csoport legkiválóbb motorfejlesztő kompetenciáját dicsérik. A Stelvio mindkét motorját Olaszországban, Termoli (benzines) és Pratola Serra (dízel) üzemeiben gyártják, kifejezetten és kizárólag az Alfa Romeo erőforrások számára elkülönített területeken, olyan ultramodern folyamatokkal és módszerekkel, amelyek kategóriájuk élvonalába emeli őket a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás terén.
A választékot két új motor egészíti ki: a 200 lóerős 2.0 turbómotor, illetve a 180 lóerős 2,2 literes dízel; mindkettő nyolcfokozatú automata váltóval és Q4 összkerékhajtással. A 180 lóerős 2.2 dízelmotor hátsókerék-hajtással is megrendelhető lesz.

2.0 literes benzines turbómotor
Az új 2,0 literes, nagyteljesítményű turbómotor (bevezetéskor 280 lóerővel, később 200 lóerős kivitelben is) tisztán alumínium szerkezetű négyhengeres erőforrás szénszálas hajtótengellyel, nyolcfokozatú automata váltóval és Q4 összkerékhajtással párosítva. A MultiAir elektro-hidraulikus szelepvezérlő rendszeren túlmenően a motor olyan különleges technológiákat vonultat fel, mint a kettő-az-egybe turbófeltöltő, vagy a 200bar nyomáson üzemelő, közvetlen benzinbefecskendezés, amelyek együttesen a teljes üzemi tartományban különösen gyors gázreakciókat és kivételesen takarékos működést tesznek lehetővé.
Az Alfa Romeo Stelvio 280 lóerős 2.0 literes turbómotorja (nyomatéki csúcs: 400 Nm 2250/percnél) a kategória legkiválóbb gyorsulási értékét kínálja, mindössze 5,7 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a modellt. A végsebesség 230 km/óra.

2.2 literes dízelmotor
A másik erőforrás a 2,2 literes dízelmotor, amely bevezetéskor 210 lóerővel elérhető, a közeljövőben pedig 180 lóerős kivitelben is rendelkezésre áll. Ez az Alfa Romeo történetének első, teljesen alumínium szerkezetű dízelmotorja.
A soros négyhengeres erőforrás a legújabb generációs MultiJet II üzemanyag-befecskendező rendszert alkalmazza. A rendszer egyetlen moduláris profilon belül hajtja végre a főbefecsekendezéseket (Injection Rate Shaping, IRS), a befecskendezési rendszer üzemi nyomása 2000 bar. Az elektomos működtetővel szerelt, változó geometriájú turbófeltöltő ultramodern felépítése minimális késlekedést eredményez, ugyanakkor a rendszer hatásfokát is javítja. A kifinomult vezetési élmény és a magas fokú komfort érdekében kiegyensúlyozó tengelyt alkalmaztak. A piacon elsőként a 210 lóerős 2.2 dízelmotor turbófeltöltő-fordulatszámérzékelőt kapott.
A menetteljesítmények lenyűgözők: a 210 lóerős dízelmotorral szerelt Stelvio végsebessége 215 km/óra, álló helyzetből csupán 6,6 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára.

Nyolcfokozatú automataváltó
A Stelvio mindkét motorjához a kifejezetten gyors, finom kapcsolásokra hangolt, nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. Az erőátvitel áthidaló tengelykapcsolójának köszönhetően a vezető minden eddiginél intenzívebb rugalmasságnak és gyorsítási élménynek örvendhet. Az Alfa DNS programváltó kapcsoló aktuális állásától függően az automata sebességváltó minden környezetben optimális finomságot, kényelmet és könnyed vezethetőséget biztosít, még városban is, és még tovább mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. Sportos opció a kormányoszlopra szerelt, alumínium váltófül.

 

 


utolsó videók

összetett keresés

Keresés...

Feladó
Címzett
Keresés

Legfrissebb hírek